Eilinis pasivažinėjimas motociklu yra tikras malonumas bei nuotykis, kurio metu jūs stengiatės išvengti įvairių “spąstų” ar kelyje pasitaikančių kliūčių. Tiesa ta, kad lyjant lietui važiuoti motociklu bei įveikinėti tas pačias kliūtis tampa daug sudėtingiau nei įprastai. Neretai galima išgirsti, jog rekomenduojama net ir visai nevažiuoti motociklu kai lyja arba stengtis vengti važiuoti pirmąją valandą po to kai palijo.Visgi, jei jau tenka važiuoti, į ką vertėtų atkreipti dėmesį važiuojant per lietų ar po lietaus?
Šlapias kelio ženklinimas ir kiti „spastai“.
Važiuodami per lietų ar po lietaus esant galimybei judėkite vengdami kelio ženklinimo linijų. Šios linijos susideda iš slidžių medžiagų, kurios yra slidžios net ir sausu oru, o ypač pavojingos – kai šlapios. Kad tai taptų kasdieniu įpročiu, rekomenduotina šių linijų vengti net ir sausame ore. Taip pat verta įsiminti tai, jog jokiu būdu negalima staigiai sulėtėti, greitėti ar pasukti, jei tuo pačiu metu važiuojate per kelio ženklinimo linijas.
Deja, keliuose tykantys pavojai neapsiriboja vien tik slidžiu šlapiu kelio ženklinimu. Yra ir kitų klastingesnių pavojų, kurie yra mažiau pastebimi ant kelio dangos. Už kelio žymėjimo linijas dar pavojingesnis yra šlapias, juodas ir nematomas bitumas ar tepalo dėmės, o taip pat ir metaliniai dangčiai. Stabdant ant tokios kelio dangos ar dangčių ratas slysta dar labiau nei ant baltų kelio ženklinimų.
Miesto ribose bet koks sustojimas gali būti potencialiai pavojingas atliekant staigų stabdymą. Neretai tokiose vietose kaip šalia šviesoforų, sankryžose, išvažiavimo vietose ties žiedine sankryža, bei kitose vietose, kur eismas būna pristabdytas, iš eisme dalyvaujančių transporto priemonių ant kelio dangos gali tekėti įvairūs skysčiai – nafta, degalai ar tepalai. Jokiu būdu staigiai nestabdykite tokiose vietose net ir sausu oru, o per lietų – juo labiau.
Balos
Šlapias asfaltas tampa slidesnis lyginant su sausu, o balos paverčia kai kurias kelio dalis čiuožykla. Tačiau yra dar vienas pavojus susijęs su vandeniu: kai pakliūname į užtvindytas kelio dalis ir judame pakankamai dideliu greičiu, ratas gali prarasti sukibimą (akvaplaningas) ir destabilizuoti motociklą. Todėl, jei važiuodami matote, jog artėjate prie didesnės balos, greitį lėtinkite iš anksto. Tai gali jus apsaugoti ne tik nuo akvaplaningo pavojaus, bet ir nuo už jūsų važiuojančių automobilių atsitrenkimo į jus. Taip pat vertėtų nepamiršti, jog balos gali slėpti duobes ar kokį nors pašalinį daiktą.
Prastas matomumas
Be to, kad per lietų prarandamas geras sukibimas su kelio danga, atsiranda dar ir kitų problemų – prastas matomumas. Dažniau valykite galinio vaizdo veidrodžius, priekinį ir galinį žibintus, šalmo stikliuką. Drėgnu oru bereikalingai nemanevruokite tarp sunkvežimių ir autobusų. Dėl didelių ratų susidaro vandens ir purvo purslai, kurie patekdami ant jūsų pablogina jums matomumą. Kai lauke drėgnas oras, dažnai automobilių stiklai būna užrasoję. Dėl to automobilių vairuotojai dar sunkiau pastebi motociklistus. Labai praverčia ryškiaspalvė liemenė ir papildomi atšvaitai. Tai gali išgelbėti jus nuo susidūrimo. Turėkite tai omenyje ir važiuokite didesniais atstumais nuo automobilių nei įprasta. Visada stenkitės būti gerai matomi priekyje esančių automobilių veidrodėliuose.
Pozicija eismo juostoje
Negalima ilgesnį laiką važiuoti “aklojoje zonoje” net kai sausa, o lyjant – juo labiau. Rekomenduojama važiuoti toliau nuo kelkraščio tam, kad išvengti gilesnių vandens balų ir pašalinių daiktų esančių po vandeniu, o taip pat užtikrinti sau erdvės manevrams kaip į vieną taip ir į kitą pusę judėjimo trajektorijos atžvilgiu. Važiuojant kairiau taip pat yra sukuriama gynybinė pozicija eismo juostos pločio atžvilgiu. Tokiu būdu yra užkertama galimybė automobiliams atlikti nesaugų motociklo lenkimą važiuojant iš kairės ta pačia eismo juosta spaudžiant motociklą prie šalikelės kur būna didesnis kelio dangos užterštumas, kuris lyjant lietui ženkliai sumažina motociklo padangų sukibimą su kelio danga.
Nepamirškite
- lietingu oru būtina naudoti lietaus aprangą ir ryškiaspalvę liemenę, papildomus atšvaitus, papildomą apšvietimą. Visos priemonės, kurios padeda jums būti labiau matomiems eisme gali išgelbėti jus nuo nelaimingų atsitikimų.
- kai lyja lietus, vairavimas tampa ženkliai sudėtingesnis, nes jums reikia būti dar labiau dėmesingiems ir susikoncentravusiems.
- nevažiuokite per slidžiąsias kelio dalis; kelio ženklinimo baltas juostas, šulinių dangčius, vėdinimo groteles, užrašus ant asfalto … Būkite atsargūs ant betoninės kelio dalies (degalinės, stovėjimo aikštelės (ir požeminės) ir t.t.);
- jeigu įmanoma, greitį didinkite bei stabdykite švelniai, posūkius darykite didesniu spinduliu ir be staigių judesių. Dėl bet kokio staigaus manevro galima prarasti pusiausvyrą. Būkite atsargūs su akseleratoriumi ir stabdžiais. Dėl staigaus pagreitėjimo ant šlapios dangos gali praslysti galinis ratas;
- kai lauke drėgnas oras, dažnai automobilių stiklai buna užrasoję. Dėl to automobilių vairuotojai dar sunkiau pastebi motociklistus. Turėkite tai omenyje ir važiuokite didesniais atstumais nuo automobilių nei įprastai.
- pirmąją lietaus valandą kelio danga ypač slidi.
- nenaudokite mieste ilgų šviesų savo matomumui pagerinti. Jos apakins kitus eismo dalyvius ir jiems bus sunku nustatyti realų atstumą iki jūsų ir jūsų judėjimo greitį, trajektorija.
- važiuodami per lietų būkite ypatingai dėmesingi aplink jus judančioms transporto priemonėms. Visada turėkite alternatyvias važiavimo trajektorijas.
Gero kelio !
No Comment